Praktische oplossingen
Een destijds 52-jarige man wordt aangereden door een auto, met als gevolg een heupfractuur. Meerdere operaties zijn nodig na complicaties, er wordt twee keer een nieuwe heup geplaatst.
Betrokkene had zelf al hulpmiddelen zoals krukken en een trippelstoel (in huis) geregeld. De badkamer en het toilet waren in eigen beheer adequaat aangepast. Vanuit de verzekeraar werd drie uur huishoudelijke hulp per week ingezet.
De mobiliteit is in die periode erg beperkt, mede door het forse postuur en gewicht van betrokkene (150 kg). Een adequate rolstoel blijkt via de tijdelijke uitleen (Zvw) niet beschikbaar. Hij is hierdoor aan huis gekluisterd en raakt verbitterd door de beperkte mobiliteit en bewegingsvrijheid.
MetZorg wordt ingeschakeld.
Na een korte inventarisatie van de problemen regelt MetZorg eerst enkele drempelhulpen en oprijplaten bij de voor- en achterdeur.
Een passende “heavy duty” rolstoel wordt gerealiseerd via een landelijk werkende provider.
Ook wordt een psycholoog ingeschakeld voor een aantal sessies.
De beperkte mobiliteit en bewegingsvrijheid in en om de woning maakten het letsel en de gevolgen daarvan zwaar voor betrokkene. Nu dit door relatief eenvoudige en goedkope oplossingen kan worden ingeregeld kan de focus op herstel worden gelegd. Tijdelijke ondersteuning door een psycholoog heeft meneer geholpen om positief naar de toekomst te kijken.
Het begeleidingstraject bestond uit een tweetal bezoeken en afstemming tussen de fysiotherapeut, ergotherapeut, provider en betrokkene. Het dossier werd na drie maanden gesloten.
Wilt u kennismaken met onze organisatie? U kunt onderstaand formulier invullen of een van onze mensen contacten.